PDA

View Full Version : 17-35/2,8L med glappande autofocus, Service ställe?

Magnus
09-16-2010, 12:33 PM
Hejsan.

Min kära Canon EOS 17-35/2,8L glugg har börjat att glappa med autofocusen. Jag lämnade in den till RCC Canon i GBG MEN det finns inte några reservdelar till denna lins längre (den är tyvärr för gammal) så reparation uteblev......

Min fråga är om någon känner till alternativa serviceställen som kanske inte använder orginaldelar eller som kan ha orginaldelar från en skrotad dito? Jag skulle inte vilja slänga linsen?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

PS, har redan pratat med L-foto som bara ville sälja en likadan för 11000sek (som inte heller går att laga pga av att den är för gammal). men utan resultat.

/Magnus

CyberPet
09-16-2010, 02:28 PM
Ajdå, nä jag tror inte det finns några alternativ om det inte finns reservdelar.

Låter konstigt dock att en ny kostar 11 papp när en 16-35/2.8L II kostar drygt 13.000 kr ny.

har min 16-35/2.8L II inne på reparation på Intervision i Stockholm, den trillade i golvet och gick jättesönder.... kostnad för rep: 5.423 kr.

Axlsn
11-04-2010, 10:18 PM
Min spontana reaktion; om RCC går bet, så är det nog tyvärr så. Min erfarenhet säger att de löser problemet om det är lösbart, ofta till förvånansvärt bra pris, och oftast mycket mycket snabbt.

Vad det gäller L-Foto.. så har han nog kallats mycket, men sällan anklagats för att vara billig..