PDA

View Full Version : Köp och sälj?

BempaS
01-05-2008, 06:02 PM
Kan det vara intressant..?

/Benny

CyberPet
01-05-2008, 06:43 PM
Bra idé! Siiiiiiiiiiiiiiiiiilver?

silfver
01-06-2008, 06:38 PM
Jag ställer mig lite tveksam till en köp-och-sälj-del...

Det finns ju så gott om annonsmarknader där ute! Och så innebär det ett stort ansvar från vår sida, samt så lockar det säkert bara hit oseriösa användare.

Låt blocket, fotosidan.se osv. sköta säljmarknaden. Det är ju ändå där det säljer bäst.

Så mitt svar blir nej, det är inte intressant. Men vi admins kanske får ta ett gemensamt beslut...

CyberPet
01-06-2008, 07:31 PM
En tanke är ju att det bara är till för aktiva medlemmar, typ att man varit med si och så länge, har si och så många inlägg. Så man vet att det är någon "känd" så att säga. Tycker ofta annonsmarknader är lite osäkra, då man inte vet vem som ägt grejerna tidigare. De gånger jag köpt begagnat har jag bara köpt av såna jag känner, även om de bara är internetbekanta.

silfver
01-06-2008, 08:04 PM
Eftersom Canonforum.se knappt är två månader gammal så tycker jag vi lägger en annonsmarknad åt sidan ett tag. Vad säger Bire?

Krister Lindholm
01-06-2008, 08:06 PM
Det är lockande & trevligt på alla sätt o vis, men inte i dagsläget.
Däremot kan detta vara högaktuellt om nån månad när vi är ett par tusen medlemmar ;)

Men nu, nej.

CyberPet
01-06-2008, 08:22 PM
Nä precis, just nu känner vi inte varandra tillräckligt, men jag tror det kan vara möjligt längre fram, då vi oftast kan avgöra om det är en bra säljare/köpare.