View Full Version : Dyra dyra Sverige... vad gör man eller var handlar man?
Pandion
01-24-2012, 11:01 PM
Dags att fylla på i väskan och då i första hand med ett 70-200 2,8L IS II USM tänkte jag men inte till Sverigepris... Var handlar man billigast? Har en kompis som ska en sväng till Usa så jag lurar på www.bhphotovideo.com och undrar nu om det är det bästa eller har någon andra tips på hur man kapar kostnaden förutom beggat...
Hankki
02-03-2012, 07:33 PM
Canon har ju slutat med sin världsgaranti på objektiv så vid eventuellt garantiärende måste objektivet skickas till USA för service.
Ifall din kompis inte har en kamera så kan han ju ha svårt att förklara objektivet i tullen vid eventuell kontroll och då kommer ju 25% moms + 6,5% tull till på priset å då går vinsten dit.
Jag köpte mitt från www.topfoto.de, endast betalning till konto pga kreditkostnader och långsam frakt. Cameranu.nl är ju ett företag som får mycket positiv feedback, köpte min extender härifrån och dom tar 2% extra vid kreditkortsbetalning. cameranu är ca 2000kr billigare än sverige nu. topfoto ca 1000kr billigare.
Pandion
02-16-2012, 12:41 PM
Nu går jag och väntar på att tomten ska komma med klappar från B&H, även om det värsta skulle hända och tullen skulle lägga sig i vad min vän har i väskan så blir det billigare (mindre dyrt) än i Sverige. Han kommer dessutom ha en kamera med sig i väskan och kan ju då i rimlighetens namn hävda att det är hans för visst måste man få resa med kamera...
Ska bli otroligt kul att provskjuta ett 70-200L 2,8 IS II USM och en 2* extender :-)