PDA

View Full Version : New posts

Timbuck
01-03-2008, 07:28 AM
Hej och tack för ett trevligt forum.

När jag besökt en tråd, alltså läst "sista" sidan i tråden och återgår till huvudmenyn, så kvarstår själva tråden som om det finns new posts i den.
Är det en bugg, eller beror det på att jag kanske bara läst sista sidan i tråden (av tex. 3 sidor)?

silfver
01-03-2008, 08:11 AM
Hej och tack för ett trevligt forum.

När jag besökt en tråd, alltså läst "sista" sidan i tråden och återgår till huvudmenyn, så kvarstår själva tråden som om det finns new posts i den.
Är det en bugg, eller beror det på att jag kanske bara läst sista sidan i tråden (av tex. 3 sidor)?Jag är nyvaken och kanske missförstår dig, men vad menar du? Förstasidan visar ju bara de senast gjorda inlägget och det ändras ju inte bara för att du läst inlägget.

Timbuck
01-03-2008, 08:25 AM
Jag är nyvaken och kanske missförstår dig, men vad menar du? Förstasidan visar ju bara de senast gjorda inlägget och det ändras ju inte bara för att du läst inlägget.

God morgon :)

Det är ikonen "Forumet innehåller nya inlägg" som visas, fast jag läst alla inlägg redan. Det är inte konsekvent, men ibland kan det ta någon minut innan ikonen blir som vanligt igen och visar att alla inlägg i tråden är lästa. Eller är det en inställning att den markerar alla inlägg som är nypplagda ett visst antal minuter?

silfver
01-03-2008, 08:37 AM
God morgon :)

Det är ikonen "Forumet innehåller nya inlägg" som visas, fast jag läst alla inlägg redan. Det är inte konsekvent, men ibland kan det ta någon minut innan ikonen blir som vanligt igen och visar att alla inlägg i tråden är lästa. Eller är det en inställning att den markerar alla inlägg som är nypplagda ett visst antal minuter?God morgon. :)

Har tyvärr inget exakt svar till dig och kan hålla med om att det är aningen inkonsekvent. Kanske är det bara bilden som är cashad av din läsare?

Timbuck
01-03-2008, 08:56 AM
God morgon. :)

Har tyvärr inget exakt svar till dig och kan hålla med om att det är aningen inkonsekvent. Kanske är det bara bilden som är cashad av din läsare?

Troligtvis cachen ja. Jag provade tömma, och det ser ut att funka nu, men andra forum med liknande php funkar det fin fint. Nåväl, detta får kategoriseras i avdelningen för "dagens I-Landsproblem" :)

CyberPet
01-03-2008, 06:13 PM
Jag har samma problem. Men jag använder numer länken "Nya inlägg" i menyraden, då ser man vilka inlägg som verkligen är nya.

silfver
01-05-2008, 11:43 AM
Ni har ju en länk längst ner på första sidan, under alla forum som heter Markera forum som lästa. Den löser era problem. :i

Timbuck
01-05-2008, 12:23 PM
Alla tiders!