View Full Version : Trasig kamera
Fotografen
07-27-2011, 09:30 PM
Eller ja inte trasig TRASIG men smtt tresig. Har haft min EOS 500D i cirkus två månader och tog av musslan för ett tag sedan för att blåsa bort dammet i sökaren. Då ser jag en liten liten repa och en spricka i sökaren. Sprickan är minimal och jag ser den inte när jag tittar i sökaren. Men bara vetskapen om att den är där gör att jag nu nedgraderat kameran eftersom det känns som den är defekt. Pratade med ett proffs i stan och hon sa att hon hade haft samma problem med en av hennes proffskameror. Den skickade hon in och då kom där fram att där var spänningar i sökarglaset som gjorde att det sprack. Hon fick det på garanti. Ska jag lämna in den och hoppas på garanti? Eller ska jag låta det vara? Samt om någon vet vad det kostar att byta sökarglaset?
CyberPet
07-28-2011, 05:48 PM
Klart du ska lämna in den om du har garanti!!
Fotografen
07-28-2011, 08:40 PM
Ja nu är det ju så att där är en repa också i sökaren. Repan har varit där längre än sprickan. Men kan ju tänka mig att Intervision vill ha det till att jag sabbat kameran. Dom tar trots allt 500 spänn för en check bara. Har precis köpt ett nytt objektiv till den så är bankrutt för tillfället
CyberPet
07-29-2011, 03:08 PM
Varför skulle de förusätta att du sabbat kameran?
Fotografen
07-29-2011, 09:02 PM
Har haft otur mina dagar. En datorhdd som slutade fungera dom kollade den och såg då att där var repmärken på hdd:n Anledningen var att jag tagt upp locket på datorn för att lyssna om driven gick igång. Satte på skruven igen men skruven kom åt och gjorde en repa i texten. Då kom dom och sa att jag själv orsakat skadan. Att locket på disken var förseglad med popnitar gjorde ingen skillnad. Jag var ansvarig.
CyberPet
07-30-2011, 06:08 AM
Håller tummarna att de inte tror att du lyckats åstadkomma detta. Speciellt med tanke på vad du tidigare hört om en annan kameraägare.
Fotografen
09-25-2011, 03:35 PM
Saker och ting har hänt. En hjärtinfarkt som min far fick olägligt (som om dom är lägliga någonsin) Sedan har jag börjat med helt nya studier. Men nu ser saker och ting ljusnare ut så på Torsdag blir det äntligen en vända ner till verkstaden. Håller tummarna.
CyberPet
10-01-2011, 05:25 PM
Håller tummarna igen!
Fotografen
10-19-2011, 08:59 PM
Lämnade in den i torsdags för två veckor sedan. Förra torsdagen fick jag ett sms: Din utrustning finns att hämta ut på Intervision. Kostnad 0:00 kr
CyberPet
10-20-2011, 02:09 PM
Sweeeeeet!!!