PDA

View Full Version : Ny forumrubrik

silfver
12-31-2007, 11:33 AM
Det är kul att se att det händer lite här på forumet nu! Äntligen!

Samtidigt som det börjar strömma in medlemmar så är det dags att börja strukturera upp det lite så att inte alla trådar hamnar i en enda röra. Därför har vi det här forumet där ni medlemmar kan komma med tips på förbättringar - eller ifall ni hittar buggar, språkfel eller liknande som ni kan tipsa oss administratörer om så vi kan åtgärda dem.

God fortsättning till er alla! :)

Poteta
12-31-2007, 11:37 AM
Mer smileys är alltid kul. :D

silfver
12-31-2007, 11:48 AM
Mer smileys är alltid kul. :DJa. Det måste fixas! Jag ska stjäla wF:s smileys, men jag måste bara lära mig hur jag får in dem i systemet. :e

CyberPet
12-31-2007, 04:20 PM
Jag föreslog till Bire... erhm, Krister... att vi skulle ha ett uppvisningsforum, där man kan visa bilder man tagit. Sedan vore det som sagt kul med lite tävlingar, utmaningar osv.

Jag föreslår också att man ökar max antalet bilder i en tråd till 8-10 stycken istället för 4. För hur jag än gör så vill jag alltid posta mer än 4. :D

Kommer säker på fler saker, men jag skulle också vilja ha ett dedikerat forum för bildbehandling, både för sortera/hantera och för att redigera/retuschera.

Krister Lindholm
12-31-2007, 04:24 PM
Han är snabb den där Silver-snubben! ;)

silfver
12-31-2007, 04:25 PM
Jag föreslog till Bire... erhm, Krister... att vi skulle ha ett uppvisningsforum, där man kan visa bilder man tagit. Sedan vore det som sagt kul med lite tävlingar, utmaningar osv.Duger det inte med att starta en tråd under bildbehandling? Eller hur menar du? :)
Jag föreslår också att man ökar max antalet bilder i en tråd till 8-10 stycken istället för 4. För hur jag än gör så vill jag alltid posta mer än 4. :DSka titta på det!
Kommer säker på fler saker, men jag skulle också vilja ha ett dedikerat forum för bildbehandling, både för sortera/hantera och för att redigera/retuschera.Skapade ett forum för bildbehandling. :)

Krister Lindholm
12-31-2007, 04:26 PM
12 bifogade filer är det nu utökat till för att ge 2 i bonus till Petras förslag.

Ett uniks showcase-forum är jag oxå lite sugen på, men frågan är om det är så värst mycket "Canon" över ett sånt, frumet är ju inte bara till för oss fotonissar! ;)

silfver
12-31-2007, 04:27 PM
12 bifogade filer är det nu utökat till för att ge 2 i bonus till Petras förslag.Gäller det alla forum?

Krister Lindholm
12-31-2007, 04:28 PM
Gäller det alla forum?

Yepps, kändes enklast!

CyberPet
12-31-2007, 04:38 PM
Tackar!! Jag gillar silver..... både metallen och vår egen silfver. :)

Jo, jag vet att det inte bara gäller kameror, men jag skulle gissa att 95% kommer att handla om kameror på forumet. Och ett uställningsforum kan ju även fyllas på med videoklipp (lite svårare med utskrifter) och tävlingar/utmaningar för både stillbildsfotografer och videofotografer!

Jo, åsså kan uppvisningsforumet också ha utmaningarna, så samlas de på samma ställe.

Poteta
12-31-2007, 04:42 PM
Jag har antagligen inte vant mig riktigt än men jag har svårt att läsa nya inlägg.
Är det svårt att få till någon knapp typ "Nya inlägg sedan senaste besök" eller liknande? Det kanske redan finns någonstans? :OO

CyberPet
12-31-2007, 04:50 PM
Pekar uppåt på den blå raden där det står:
Kontrollpanel, FAQ, Medlemslista, Kalender, Nya inlägg, Sök, Snabblänkar, Logga ut. ;)

silfver
12-31-2007, 04:56 PM
Tackar!! Jag gillar silver..... både metallen och vår egen silfver. :)

Jo, jag vet att det inte bara gäller kameror, men jag skulle gissa att 95% kommer att handla om kameror på forumet. Och ett uställningsforum kan ju även fyllas på med videoklipp (lite svårare med utskrifter) och tävlingar/utmaningar för både stillbildsfotografer och videofotografer!

Jo, åsså kan uppvisningsforumet också ha utmaningarna, så samlas de på samma ställe.Tack. :e Nu har jag lagt in alla smilies, nu ska jag bara lista ut hur man visar dem alla på en gång så man slipper klicka på "Fler".

Ska jag skapa ett forum som heter Utställning eller något då tycker du? :)

CyberPet
12-31-2007, 06:29 PM
Ska jag skapa ett forum som heter Utställning eller något då tycker du? :)

Ja tack! :f <-- älskar den!

Poteta
12-31-2007, 08:15 PM
Pekar uppåt på den blå raden där det står:
Kontrollpanel, FAQ, Medlemslista, Kalender, Nya inlägg, Sök, Snabblänkar, Logga ut. ;)
Jag misstänkte att det berodde på mig... :r
Tack!

Tack silfver för "gubbarna" också!:birp

silfver
12-31-2007, 09:09 PM
Ja tack! :f <-- älskar den!Då var det fixat. :f