PDA

View Full Version : Tips på fix: iP4300 och Mac OS X

CyberPet
12-29-2007, 03:46 PM
Jag stötte på ett himla skumt problem för ett tag sedan, som jag bara inte fick ordning på. Men efter många timmar sökande hittade jag en "fix" som löste problemet när man sitter på Mac och vill skriva ut på CD och DVD-skivor med Canons skrivare iP4300.

Med senare versioner av 10.4 (och kanske 10.5) så får man ett felmeddelande om att det inte går att skriva ut för att CD-trayen inte är rätt placerad. Detta är ett galet programfel, och det går att komma förbi genom att:

I programmet Label Print, gör som vanligt, importera din bild, eller rita din bild som ska tryckas på skivan i programmet. Tryck på Print och välj i utskriftsformat CD-R Tray F och skrivaren iP4300.

När du kommer till Skriv ut, så ska du välja vid Quality & Media: Printable disk (recommended), Disctray och även Printing a top quality photo (blir bäst då).

Men istället för att skriva ut, så väljer du att Spara som PDF.

Detta är himla smart, för nu kan du välja programmet Förhandsvisning och välja samma inställningar som ovan och skriva ut, och allt fungerar utmärkt. Det blir lite extra steg, men det fungerar varje gång.

silfver
12-31-2007, 12:20 AM
Flyttade tråden från Övriga produkter.